Własna firma odzieżowa – czego wymaga?

Każda kultowa marka ma swoją historię powstania. Linia ubrań, która może dominować w dzisiejszych domach towarowych, mogła zacząć jako mała firma z salonu raczkującego projektanta mody. Chociaż uruchomienie własnej linii odzieży jest trudne, dzięki e-commerce i marketingowi online możliwe jest przekształcenie marki, która zaczynała w małym sklepie internetowym w markę odzieżową, która jest uwielbiana w całym kraju. Wielcy projektanci mody to nie tylko talenty wizualne, ale także doskonali przedsiębiorcy. Rozpoczęcie działalności w branży odzieżowej wymaga ogromnego poświęcenia, oddania i wytrwałości. Bez wątpienia pojawią się wyzwania, szczególnie jeśli po raz pierwszy zakładasz firmę. Nie oznacza to, że nie powinieneś podążać za swoją pasją. Jeśli wiesz, że chcesz stworzyć własną firmę odzieżową, musisz włożyć w to całego siebie, by odnieść sukces.

Jak otworzyć firmę odzieżową?

Jak założyć własną firmę odzieżową? – przewodnik krok po kroku

Wielkie marki przemysłu odzieżowego nie zostały połączone w sposób fragmentaryczny. Nawet gdy w grę wchodziły metody prób i błędów, budowanie marki polega na przestrzeganiu biznesplanu i rozwoju w zrównoważonym tempie.

Wyruszając w podróż budowania własnego biznesu, warto się przygotować na wzloty i upadki. To nieuniknione w tworzeniu własnej działalności. Założenie nowej firmy od zera nigdy nie jest łatwe, ale z pewnością jest możliwe. Pamiętaj, że wszystkie dzisiejsze kultowe marki gdzieś mają swój początek. Każdy kiedyś zaczynał.

Zidentyfikuj potrzebę na rynku

Udana linia ubrań nie odniesie sukcesu na próżności jej założyciela. Pomyśl o niszy na rynku, która nie jest obecnie zapełniana. Czy jest to koszulka, którą można nosić na oficjalne okazje? Czy to linia bluz z kapturem, które pochlebnie podkreślają kształty? Czego może Tobie brakuje, gdy chodzisz na zakupy? Zrób rozeznanie, jakiego produktu brakuje, którego duże firmy nie oferują.

Opracuj biznesplan

To poprowadzi Twoją całą podróż jako projektanta mody i producenta odzieży. Zadaj sobie pytanie: jaki jest mój ostateczny cel dla tego produktu? Czy chcę być marką sprzedawaną w innych sklepach, czy stworzyć markę, która sprzedaje ubrania w swoich sklepach jak ZARA czy H&M? Określ swój cel i pamiętaj o nim przede wszystkim podczas budowania marki.

Zidentyfikuj grupę docelową

Ten krok jest prawie zbieżny z numerem jeden. Twoim celem jest nie tylko zidentyfikowanie elementu odzieży, który powinien istnieć, ale także docelowego rynku konsumentów dla tego produktu. W końcu, genialny projekt na niewiele się zda, jeśli brakuje mu potencjalnych klientów. Rozważ zalety i wady kierowania na określone grupy demograficzne. Na przykład młodzi ludzie są zazwyczaj świadomi stylu i mogą być bardziej otwarci na marketing internetowy czy ustną wiadomość, ale mogą też mieć ograniczone fundusze. Klienci w średnim wieku mogą być w stanie, by pozwolić sobie na wyższą cenę, jednak mogą być mniej zainteresowani stylem i już lojalni wobec innej istniejącej tożsamości marki.

Zacznij projektować

Przypuszczalnie jest to Twoja mocna strona, a więc masz szansę twórczo zabłysnąć. Pierwsza kolekcja, którą wypuszczasz na rynek, powie wiele o Tobie jako projektancie, więc upewnij się, że tworzysz coś, co z przyjemnością wykorzystasz jako swoją wizytówkę w przyszłości. Jednocześnie myśl praktycznie. Cokolwiek projektujesz, będzie musiało być wyprodukowane w oszczędny sposób. Bycie odnoszącym sukcesy projektantem mody jest zawsze połączeniem ideału z tym, co osiągalne.

Znajdź producenta odzieży

Jeśli nie planujesz samodzielnie szyć wszystkich projektów, będziesz potrzebować partnera produkcyjnego. Może to oznaczać wiele rzeczy. Być może wybierzesz współpracowników, którzy pomogą Ci uszyć ubrania w domowym studiu, lub dostawcy tkanin. Być może szukasz fabryki, która będzie mogła wyprodukować Twoje projekty. Często produkcja odzieży odbywa się poza krajami wysokorozwiniętymi ze względu na koszty. Dlatego jest całkiem możliwe, że poszukiwania producenta zaprowadzą Cię do kraju takiego jak Chiny, Wietnam, Sri Lanka lub Bangladesz. Możesz osobiście zobaczyć fabrykę, ale w przypadku nowych projektantów z ograniczonym budżetem cały proces weryfikacji zazwyczaj jest przeprowadzany przez internet czy telefon. Jednak, lepiej zlecić produkcję ubrań polskim fabrykom.

Wybierz nazwę marki, logo i profil rynku

W przypadku posiadania projektów, znalezienia producenta, można zacząć planować swój publiczny profil. Oznacza to wybranie nazwy firmy, logo i hasła przewodniego. Oznacza to zaprojektowanie strony internetowej, profilu na Instagramie i Facebooku. Klienci lubią marki z fascynującą historią, więc wplecenie ich w nazwę marki, logo lub stronę internetową jest bardzo pomocne. Ta część pracy powinna być zakończona do czasu zakończenia procesu produkcyjnego. W ten sposób będziesz gotowy do sprzedaży swoich towarów, gdy tylko zostaną wyprodukowane.

Wybierz cenę za swoje przedmioty

Ten krok wiąże się z identyfikacją i zrozumieniem grupy docelowej. Wybierz cenę, która pokryje koszty produkcji, ale nie zrazi klientów, których będziesz potrzebować, aby rozpocząć działalność modową.

Rozpocznij proces marketingowy

W tym momencie Twoja nowa firma potrzebuje świadomości marki. Instagram stał się popularną platformą do tego celu, a wielu influencerów z przyjemnością promuje nowe marki modowe w zamian za produkty. Odpowiednio dobrany marketing do grupy docelowej, pomoże skutecznie trafić do potencjalnych klientów.

Ustal realistyczne cele sprzedaży i dystrybucji

Nie bój się współpracować z profesjonalistą biznesowym, aby rozpocząć ten krok. To, że masz wizję mody, nie oznacza, że ​​wiesz wszystko o dystrybucji odzieży. Jeśli uda Ci się osiągnąć cele sprzedażowe, możesz dalej się rozwijać, zgodnie z Twoim biznesplanem.

Rozpocznij samemu, a następnie poszukaj inwestycji i partnerstw

Po uzyskaniu dowodu koncepcji — odzieży, którą możesz sprzedawać w ograniczonych ilościach — jesteś gotowy do pozyskania potencjalnych partnerów biznesowych i współinwestorów. Tak, fajnie byłoby być całkowicie właścicielem firmy i zachować wszystkie przyszłe zyski. Większość właścicieli firm zaczynających się rozwijać, potrzebują dostępu do kapitału. Zaangażowanie partnera biznesowego, który może zapewnić ten kapitał w zamian za część przyszłych wpływów, jest najbardziej tradycyjnym sposobem na zbudowanie znanej i stabilnej marki.

Jak otworzyć firmę odzieżową?

Otworzenie nowej marki nie jest proste. Jednak pasja, poświęcenie i zaangażowanie sprawiają, że proces ten jest możliwy. Najważniejsze jest, by się nie zrażać. Początki często są trudne i powolne, jednak dzięki wytrwałości zobaczysz, jak wiele można osiągnąć. 

Pamiętaj, jeśli ktoś odniósł sukces, a w branży modowej sukces może być ogromny, to i Ty możesz to osiągnąć. Skup się na swojej wizji, ciężko pracuj i dąż do celu. Nie zapominaj przy tym szukać pomocy. Czytanie autobiografii odnoszących sukcesy założycieli marek odzieżowych i biznesmenów pomoże Ci zrozumieć, jak to osiągnęli i wdrożyć to do swojego procesu budowania marki

Działaj!

Artykuł powstał we współpracy z otula.pl – sklepem internetowym z najwyższej jakości tkaninami w konkurencyjnych cenach.